Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Er is veel veranderd in de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Arduin heeft daarin een bijzondere rol vervuld. Zo heeft de focus van Arduin zich uitdrukkelijk gericht op individuele ondersteuning van de cliënten en het realiseren van een goede Kwaliteit van Bestaan voor de cliënten. De afgelopen jaren is gewerkt aan de ontwikkeling van een Persoonsgerichte Ondersteuningsmethodiek, waarin naast de SIS – Supports Intensity Scale de recent gecreëerde POS – Personal Outcomes Scale een belangrijke rol speelt. Hieruit ontstaat ook een nieuwe opzet voor een ISP – Individual Support Plan. Dit boek schetst de achtergronden van deze ontwikkelingen en de toekomstmogelijkheden ervan, mede dankzij de POS, het nieuwe meetinstrument voor de Kwaliteit van Bestaan.(Bron: covertekst)
Mentaal gehandicapten --- Hulpverlening. --- 326 --- POS (problematische opvoedingssituatie) --- arduin --- kwaliteitszorg --- mentaal gehandicapten --- Kwaliteitszorg in de welzijnsvoorzieningen (tevredenheids(onderzoek)) --- Mentale handicap (gehandicapten (mentaal), oligofrenie) --- 376.3 --- Arduin --- Levenskwaliteit --- Personen met een mentale handicap --- Zorg --- verstandelijk gehandicapten --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- 362.31 --- Zelfsturend leren --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Ondersteuning --- Hulpverlening --- Wetenschappelijk onderzoek --- Instellingszorg --- Kwaliteit --- Gehandicapten --- Orthopedagogiek --- Zelfstudie --- Leren --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- Instellingen --- Kwaliteitszorg --- Inclusie --- Empowerment --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Persoon met een handicap --- ouder --- Natuurwetenschappen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Overheidsinstelling --- Digitale kloof --- Samenleving --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Onderzoek (wetenschap) --- Zorginstelling
Choose an application
Een open en gelijkwaardige relatie, zinvolheid in het bestaan, een duidelijke koers en weten waar je samen heen wilt, dat is de essentie en het effect van de methodiek. Met deze methodiek is het mogelijk om mensen met een verstandelijke handicap zinvol te begeleiden, ongeacht de ernst van de beperking.Dit werkboek is een handleiding voor begeleiders, ouders en iedereen die werkt, leeft en optrekt met mensen met een verstandelijke handicap
Mentaal gehandicapten --- Hulpverlening. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- orthopedagogiek --- Psychiatric nursing --- Social policy and particular groups --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Orthopedagogiek --- Psychiatrische verpleegkunde --- departement Gezondheidszorg 09 --- kinder- en jeugdpsychiatrie --- mentaal gehandicapte kinderen --- gehandicapten --- mensen met een mentale beperking --- psychotherapie --- systeemtherapie --- 326 --- Persoonlijke toekomstplanning (PTP) --- mentaal gehandicapten --- 364.044 --- Gelijkwaardigheid --- Methodiek --- Personen met een mentale handicap --- Zorgplan --- S20100170.JPG --- verstandelijk gehandicapten --- welzijnswerk, methoden --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- 362.31 --- 361.1 --- Begeleiding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- B2-methodiek --- Licht mentaal gehandicapten --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Dit boek beschrijft hoe alle kinderen op school met veel plezier van en met elkaar kunnen leren. Leerlingen werken op een gestructureerde manier samen in kleine, heterogeen samengestelde groepen. Coöperatief leren, ook wel samenwerkend leren genoemd, krijgt langzamerhand een vaste plaats in het didactisch handelen van leerkrachten. Het boek geeft de leerkracht aanwijzingen voor coöperatief leren met leerlingen met specifieke leerbehoeften in het basisonderwijs, zoals ADHD of dyslexie.
474.21 --- ADHD --- Auditief gehandicapten --- Autisme --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Dyslexie --- Hoogbegaafdheid --- Inclusief onderwijs --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Verstandelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- samenwerkend leren --- adaptief onderwijs --- Didactics --- Primary education --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #KVHB:Basisonderwijs --- didactische werkvormen --- Zorgverbreding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Didactische werkvorm --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Orthopedagogics --- Didactic strategies --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De auteur wil positieve verhalen brengen, al gaat ze de pijn niet uit de weg. Het zijn oprechte, maar bemoedigende verhalen, die getuigen van doorzettingsvermogen en liefde voor het leven in al zijn facetten. Twaalf zwaar slechtziende tot blinde mensen wisten hun beperking te overwinnen. Ze werden of bleven toch advocaat, marathonloper, therapeut, studio-uitbater, moeder of gemotiveerde vrijwilliger. Ze zijn zelfstandig en met wat steun uit hun omgeving nemen ze gewoon deel aan het leven. De onbekende aspecten van leven in een donkere wereld trokken de aandacht: feesten, sporten, leren stoklopen, naar school gaan, werk zoeken en de papierwinkel in orde brengen. Het gaf stof voor nieuwsgierige reportages: hoe kan een schoolloopbaan uitmonden in een leuke baan, of net niet. Het is dikwijls een lastig parcours, maar het kan wel!
Personen met een visuele handicap (blinden, visueel gehandicapten) --- Slechtzienden --- 376.22 --- Beroepen --- Dagelijks leven --- Levenswijzen --- Personen met een visuele handicap --- Blinden --- S20090171.JPG --- S20090172.JPG --- slechtzienden --- 362.32 --- Lichamelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten --- Blinden - Slechtzienden. --- personen met een visuele beperking --- Social policy and particular groups --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Slechtziende --- Persoon met een visuele handicap
Choose an application
Dit is het verhaal van een drie weken durende tocht door het barre Nicaragua die Lieve Blancquaert ondernam met tien mensen met een handicap. Deze unieke tocht verandert het leven van alle deelnemers definitief. Het is het verhaal van het verleggen van persoonlijke grenzen van wat een mens in normale omstandigheden kan.
Gehandicapten --- Lichamelijk gehandicapten. --- Trektochten. --- Voorbij de grens (televisieprogramma). --- Beeldvorming. --- Social policy and particular groups --- anno 2000-2009 --- Flanders --- People with disabilities --- Personal narratives --- Pictorial works --- 77 BLANCQUAERT, LIEVE --- 796.034 --- C6 --- 325 --- Fotografie --- Lichamelijk gehandicapten --- Trektochten --- gehandicapten --- fotoboeken --- reizen --- waar gebeurde verhalen --- 617.16 --- Personen met een handicap --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- 159.922 --- Biografieën --- Levenswijzen --- Reizen --- 796.034 Aangepast sporten. Adapted physical activity --- Aangepast sporten. Adapted physical activity --- 77 BLANCQUAERT, LIEVE Fotografie--BLANCQUAERT, LIEVE --- Fotografie--BLANCQUAERT, LIEVE --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Sociale problemen van zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten --- 362.3 --- Gehandicapten en sport --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Trektocht --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 990 --- Nicaragua verhalen --- reisverhalen --- récits de voyages
Choose an application
In onze dagelijkse omgeving overheersen vaak nog ongenuanceerde, versteende beelden, misverstanden en vooroordelen over mensen met een handicap. Gedachten en beelden die helemaal niet met de realiteit stroken, zijn nog wijd verspreid. Dit heeft een negatieve invloed op ons gedrag en op onze houding. Het kleurt ook maatschappelijke reacties en beleidsbeslissingen. Bovendien heeft het een niet te onderschatten effect op het zelfbeeld van mensen met een handicap. Dit boek en de bijbehorende dvd starten met een aantal inspirerende teksten van Ben Wuyts. Daarna komen 5 academici aan het woord als vertrekpunt voor enkele rondetafelgesprekken, waaraan zowel mensen met een handicap als hun ouders deelnemen. Het geheel levert boeiend (educatief) tekst- en beeldmateriaal op en leidt tot één conclusie: het is belangrijk om mensen met verschillende handicaps in het dagelijks leven te willen ontmoeten, met hen te praten en met hen samen te werken
People with disabilities --- beeldvorming --- diversiteit --- gehandicapten --- gehandicaptenzorg --- Gehandicapten ; integratie --- inclusie --- levenskwaliteit --- mentaal gehandicapten --- 325 --- 463.1 --- 463.2 --- 463.4 --- Beeldvorming --- Gehandicapten --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Kinderen en jongeren met een handicap --- Kinderen --- Onderwijs --- Personen met een handicap --- Sociale problemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 316.66 --- Levenskwaliteit --- Samenleving --- 362.3 --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Sociale problemen van zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten --- Blinden en slechtzienden --- Doven en slechthorenden --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Contains audio-visual material --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- zorg voor personen met een beperking --- Beeldvorming. --- Gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Handicaps --- Communicatie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Gehandicaptenzorg --- Inclusief onderwijs --- Community organization --- sociale participatie --- personen met een beperking --- imago --- vooroordelen --- inclusief beleid --- kinderen met een beperking --- #SBIB:316.8H11 --- Welzijns- en sociale problemen: gehandicapten (fysiek, mentaal) --- Persoon met een handicap --- Kind met een handicap --- Sociale problematiek --- ouder --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Imaging
Choose an application
Dit boek is bedoeld als een inleiding in de taalwetenschappelijke studie van gebarentalen. Het richt zich niet alleen op de Nederlandse Gebarentaal maar ook op andere gebarentalen, om aan te geven hoe gebarentalen kunnen variëren en waar ze juist gemeenschappelijke aspecten hebben. Dit is een bijzonder kenmerk van dit boek. Voor studenten van gebarentaalwetenschap, tolken in opleiding en leraren gebarentaal in opleiding is dit een basisboek van de studie. https://vantrichtuitgeverij.nl/taalvaardigheid/gebarentaalwetenschap-2/https://vantrichtuitgeverij.nl/taalvaardigheid/gebarentaalwetenschap-2/
Linguistics --- Semiotics --- #KVHA:Gebarentaal --- #KVHA:Algemene taalkunde --- Gebarentaal --- Doventolken --- Dovenonderwijs --- Doven --- Auditief gehandicapten --- Slechthorenden --- Graduaten --- Doventolk --- Dove --- Persoon met een auditieve handicap --- Slechthorende --- Graduaat --- Sign language --- Vlaamse Gebarentaal
Choose an application
Dit boek vormt het verslag van het 'bevragingsproject' dat het Vlaams Gebarentaalcentrum organiseerde in samenwerking met Fevlado. Onderwerpen die aan bod komen: status van de Vlaamse gebarentaal, onderzoek en ontwikkeling, de Vlaamse Dovengemeenschap, onderwijs aan dove en slechthorende kinderen, cochleaire implementatie, hulpmiddelen, tolken, dienstverlening en zorg, tewerkstellng en media. Een voorstelling van wat is, maar ook van wat geweest is en van wat gewenst is. (Bron: www.academiepress.be)
Doofheid. --- Deaf --- Care --- 667.1 Gehandicapten. Lichamelijk --- #KVHA:Doventolken --- #KVHA:Vlaamse dovengemeenschap --- #KVHA:Vlaamse gebarentaal --- 463.2 --- gebarentaal --- hulpmiddelen --- onderwijs --- 094878.jpg --- Doven --- Gebarentaal --- Vlaanderen --- onderwijs aan speciale groepen --- slechthorenden --- Doven en slechthorenden --- 493.8 --- 377 --- 362.32 --- Auditief gehandicapten --- Slechthorenden --- Dove kinderen --- Hulpmiddelen --- Doventolken --- Werkgelegenheid --- Media --- Doofheid --- Organisatie --- Dove --- Persoon met een auditieve handicap --- Slechthorende --- Kind met een auditieve handicap --- Hulpmiddel --- Doventolk --- Politiek
Choose an application
Hoe professionaliseren wij de bejegening van onze cliënten? Dat was de vraag van een grote instelling voor verstandelijk gehandicapten. Gekozen werd voor een oplossingsgerichte benadering, waarbij de cliënt wordt gezien als expert van zijn eigen leven: niemand weet immers beter welk leven je wilt leven dan jij zelf! Bij oplossingsgerichte bejegening wordt de cliënt geholpen wensen te realiseren en doelen te behalen. De begeleiders spelen een centrale rol bij het vinden van passende oplossingen. Anders gezegd, de kwaliteiten van de cliënt worden optimaal ingezet. Deze manier van bejegenen is geschikt voor iedereen, ongeacht de beperking en soms beperkte verbale kwaliteiten.Dit boek biedt begeleiders naast veel praktijkvoorbeelden ook concrete suggesties voor een respectvolle bejegening van cliënten en/of verwanten in de vorm van sleutels. Deze sleutels staan voor manieren om toegang te krijgen tot de cliënt, ook in lastige situaties
364.044 --- Oplossingsgericht werken --- Personen met een mentale handicap --- Empowerment --- Zorg --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- methoden van het sociaal werk --- Social policy and particular groups --- Social welfare methods --- 326 --- hulpverlening --- mentaal gehandicapten --- mindmapping --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Uitgangspunten van de auteur zijn het plezier en de beleving van mensen met een verstandelijke handicap die sport beoefenen. Sportbeoefening kan de deelnemers zeer concrete en betekenisvolle mogelijkheden bieden met anderen te (leren) omgaan. Ook heeft het een gunstige invloed op de fysieke mogelijkheden, waardoor de mobiliteit kan toenemen.De auteur besteedt vooral aandacht aan mensen met een matige verstandelijke handicap. Aan de hand van zes belevingsfasen behandelt hij de mogelijkheden en onmogelijkheden van de deelnemers
Gehandicaptensport. --- Social medicine --- lichamelijke opvoeding --- Orthopedagogics --- sport voor personen met een beperking --- orthopedagogiek --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sportgeneeskunde --- mensen met een mentale beperking --- sport --- 617.16 --- activiteitenbegeleiding --- gehandicaptensport --- leiding geven --- mentaal gehandicapten --- gehandicapten (ler) --- sport (ler) --- verstandelijke handicap --- 796.034 --- Communicatie --- Gedragsproblemen --- Gehandicaptensport --- Personen met een mentale handicap --- Gehandicapten en Sport --- Sport --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Matig mentaal gehandicapte kinderen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Begeleiding --- Groepsvorming --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|